Versión clásica

Actu d’Homenaxe al Conseyu Soberanu d’Asturies y Llión nel Puertu Tarna

El 24 d’agostu de 1937, el pueblu asturianu y llionés declaraba la Soberanía del Conseyu d’Asturies y Llión, independizándose de la República Española.

monolito puerto tarna consejo soberano de asturias y león.

Esti domingo 17 d’agostu, Andecha Astur rendirá homenaje a la Declaración de Soberanía proclamada pol Conseyu d’Asturies y Llión en 1937, un acontecimientu que supunxo la independencia de fechu y drechu frente a la República Española.

Fotografía: Martínezld

El 24 d’agostu de 1937, el pueblu asturianu y llionés declaraba la Soberanía del Conseyu d’Asturies y Llión, independizándose de la República Española y proclamándose Conseyu Soberanu d’Asturies y Llión, iniciando un procesu históricu que tuvo repercusión internacional. Esta institución asumió toles funciones de gobiernu y enfrentóse, en solitariu, al exércitu franquista y a les fuercies alemanes e italianes que lu sofitaben.

homenaje al consejo soberaro de asturias y leonSicasí, la propia República Española, en vez de respaldar la resistencia antifascista asturiana, priorizó la “unidá d’España”, llegando a pedir la rendición del Conseyu y a ver como un “aliviu” la ocupación d’Asturies pol exércitu facista.

L’actu conmemorativu d’Andecha Astur tendrá llugar nel Puertu Tarna. La xornada escomenzará a les 10:00 h cola xubía a les trincheres de L’Abidular – Filispardi, y a les 13:30 h cellebrarase l’homenaxe principal xunto al monumentu que recuerda esta declaración, última gran institución democrática escoyía pol pueblu asturianu .

La proclamación soberanista de 1937, recoyida nel so artículu primeru, establecía:

«El Conseyu Interprovincial d’Asturies y Llión, de magar la fecha y hora de la promulgación d’esti decretu, costitúise en Conseyu Soberanu de gobiernu tol territoriu de la so xurisdicción y a elli queden dafechamente sometíes toles xurisdicciones y organismos civiles y militares que funcionen o vaigan funcionar dientru’l mentáu territoriu.»

Con esta decisión, Asturies impulsó un auténticu procesu revolucionariu y defendióse heróicamente del embiste facista español, italianu y alemán. El presidente del Conseyu, Belarmino Tomás, llegó a solicitar a la Sociedá de Naciones el reconocimientu internacional d’Asturies como nación independiente.

La llamada “Transición” que siguió al franquismu tampoco nun restituyó esta institución d’autogobiernu. A la escontra, impúnxosemos dende Madrid, ensin consultes al pueblu asturianu, la fórmula d’un “Principado” y un Estatutu autonómicu histórica y socialmente ayenu, qu’ensiquiera nun reconoz principios democráticos tan básicos como la oficialidá de la nuesa llingua nacional, y que perpetua una situación de colonialismu inaceutable.

Enredando
Política de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.

Más información sobre la política de privacidad.