La denuncia d’ALANTRE: un castigu inxustu por tacticismu electoral. Soluciónase con voluntá y proponense tres mididas inmediatas.
09/01/2025. (País Llionés).** Usuarios habituales del tren Avant y d’Alta Velocidá nesta comunidá entamaron l’añu ensin poder beneficiase de la bonificación del 25 % nos sous abonos de tresporte. Dende’l pasáu 1 de xineru, esti descuentu quedó suspendíu por un retrasu alministrativu na firma d’una adenda necesaria pa actualizar el nome de los nuevos abonos de Renfe.
Mientres n’outros Comunidaes Autónomas s’adoptan mididas pa facilitar la movilidá y amenorgar los costos del tresporte públicu, las ciudadanas y ciudadanos vuelven vese espoxigaos a la falta de previsión y a l’ausencia de dilixencia de la drecha. Según la propia Renfe, esta situación podría alongase fasta’l mes de marzu, convertiendo un simple trámite alministrativu nun problema de primer orde pa trabayadores y estudiantes.
Dende ALANTRE denunciamos públicamente esti nuevu atropellu de los partíos sucursalistas, enfrascaos n’usalu como arma electoral pa las eleiciones autonómicas. Nun se trata d’un error técnicu, sinón d’una amuestra más de la incapacidá de xestión de la drecha centralista, que ordenóu la suspensión del descuentu magar que Renfe asegura tar preparada pa aplicalu. A estos fechos nun podemos dexar de denunciar tamién la nula voluntá del PSOE pa la sua resolución, yá que ún de los sous oxetivos con esta situación ye obtener réditu electoral en marzu de 2026.
Los principales damnificaos son los trabayadores y estudiantes que se desplazan a diariu y que vieron incrementáu’l costu del sou tresporte nun 25 % d’un día pa outru. Esti agravíu súmase a la contradicción permanente d’una Xunta y d’un gobiernu estatal que presumen de lluitar contra la despoblación mientres encarecen la vida de quienes intentan afitar población nes nuesas provincias.
Dende ALANTRE consideramos inaceptable que esta situación s’allargue fasta pasadas las eleiciones autonómicas y esiximos mididas inmediatas. Proponemos:
Firma urxente de la adenda al conveniu con Renfe y la Xunta pola vía d’emergencia, ensin esperar a los plazos ordinarios.
Aplicación retroactiva del descuentu, habilitando un mecanismu de devolución automática pa que los usuarios recuperen el 25 % pagáu de más nos sous abonos.
Asunción de responsabilidades políticas, con una esplicación crara de por qué nun se previeron unos cambios conocíos dende finales de diciembre.
ALANTRE seguirá apoyando a las asociaciones d’usuarios nes suas movilizaciones y nun permitirá que la ineficacia alministrativa de Valladolid siga vaciando los bolsillos y los trenes del País Llionés.
Alantre denuncia el “secuestro” del descuento al transporte por la incompetencia de la Junta
La denuncia de ALANTRE: un castigo injusto por tacticismo electoral. Se soluciona con voluntad y proponen tres medidas inmediatas.
09/01/2025. (País Leonés). Usuarios habituales del tren Avant y de Alta Velocidad en esta comunidad han comenzado el año sin poder beneficiarse de la bonificación del 25% en sus abonos de transporte. Desde el pasado 1 de enero, este descuento ha quedado suspendido debido a un retraso administrativo en la firma de una adenda necesaria para actualizar el nombre de los nuevos abonos de Renfe.
Mientras en otras Comunidades Autónomas se adoptan medidas para facilitar la movilidad y reducir los costes del transporte público, los y las ciudadanas se ven una vez más expuestos a la falta de previsión y a la ausencia de diligencia de la derecha. Según la propia Renfe, esta situación podría prolongarse hasta el mes de marzo, convirtiendo un simple trámite administrativo en un problema de primer orden para trabajadores y estudiantes.
Desde ALANTRE denunciamos públicamente este nuevo atropello de los partidos sucursalistas enfrascados en utilizarlo como arma electoral para las elecciones autonómicas. No se trata de un error técnico, sino de una muestra más de la incapacidad de gestión de la derecha centralista, que ha ordenado la suspensión del descuento pese a que Renfe asegura estar preparada para aplicarlo. A estos hechos no podemos dejar de denunciar también la nula de voluntad del PSOE para su resolución, ya que su uno objetivo de esta situación es obtener rédito electoral en marzo de 2026.
Los principales damnificados son los trabajadores y estudiantes que se desplazan a diario y que han visto incrementado el coste de su transporte en un 25% de un día para otro. Este agravio se suma a la contradicción permanente de una Junta y un gobierno Estatal que presumen de luchar contra la despoblación mientras encarecen la vida de quienes intentan fijar población en nuestras provincias.
Desde ALANTRE consideramos inaceptable que esta situación se prolongue hasta pasadas elecciones autonómicas y exigimos medidas inmediatas, proponemos:
Firma urgente de la adenda al convenio con Renfe y la Junta por la vía de emergencia, sin esperar a los plazos ordinarios.
Aplicación retroactiva del descuento, habilitando un mecanismo de devolución automática para que los usuarios recuperen el 25% pagado de más en sus abonos.
Asunción de responsabilidades políticas, con una explicación clara de por qué no se previeron unos cambios conocidos desde finales de diciembre.
ALANTRE seguirá apoyando a las asociaciones de usuarios en sus movilizaciones y no permitirá que la ineficacia administrativa de Valladolid siga vaciando los bolsillos y los trenes del País LLionés.





