Alantre reclama la recuperación de la Ruta de la Plata como exe ferroviariu vertebrador del Oeste peninsular. La formación llamenta’l centralismu na xestión de los fondos europeos y reclama una visión territorial equilibrada.

Fotografía: Wikipedia/Zarateman
21/01/2026; (Alantre Federal) Los gobiernos del conxuntu del país entran nos postreros oito meses del plazu pa solicitar, executar y xustificar los fondos europeos asignados nel marcu del Plan de Recuperación, Tresformación y Resiliencia. Esti momentu decisivu obliga a priorizar inversiones que xeneren un impactu real y duraderu na cohesión territorial del país.
Alantre considera una oportunidá histórica perdida que los partidos estatales con sucursal en Llión afonten la recta final de los fondos europeos ensin apostar de mou decidíu por proxectos estratéxicos que vertebren el territoriu y corrixan desiquilibrios históricos. Ente ellos, la recuperación integral de la Ruta de la Plata como corredoru ferroviariu y loxísticu del Oeste peninsular.
Con menos del 10% de los 33.000 millones d’euros entá disponibles de los fondos europeos, podría proxectase la recuperación d’esti exe fundamental, capaz de tornar a xunir Plasencia, Salamanca, Zamora y Llión, amás d’articular comarcas clave como Béxar, Benavente ou Astorga. Trátase d’una infraestructura con un potencial enorme económicu, social y demográficu pa amplias zonas castigadas pola despoblación y l’abandonu inversor.
Dende Alantre defendemos con claridá esti diagnósticu: la Ruta de la Plata nun ye una infraestructura del pasáu, sinón una palanca de futuru pal Oeste del Estáu español, concretamente dende Asturies a l’Andalucía occidental, pasando por Estremadura y el País Llionés. La sua reapertura permitiría ameyorar la cohesión territorial, ufrir alternativas sostenibles al tresporte per carretera, atraer inversión y xenerar empleu en provincias sistemáticamente esqueicidas poles grandes decisiones del Estáu, y de la Xunta de CyL, esta última priorizando exes económicos como ye l’exe Valladolid-Palencia-Burgos.
Sicasí, Alantre denuncia que l’enfoque centralista que sigue marcando la política d’infraestructuras nel Estáu dificulta que proxectos como esti salgan alantre. Mientres las inversiones se concentran en corredores que pasen por Madrid, iniciativas que nun encaxen nesa lóxica radial queden relegadas, por mui rentables social y territorialmente que sían.
Alantre reclama al Gobiernu d’España que escuche a la sociedá civil y a los territorios afectaos, que llevan años poniendo enriba la mesa propuestas realistas, asumibles económicamente y alineadas colos oxetivos europeos de cohesión, sostenibilidá y reequilibriu territorial.
La recuperación de la Ruta de la Plata nun ye una reivindicación local nin sentimental: ye una decisión estratéxica d’Estáu. Y mientres nun se supere’l centralismu que la bloquia, l’Oeste peninsular, ou meyor dicho, las suas ciudadanas y ciudadanos, seguirán pagando’l preciu del esqueicimientu.
Alantre reclama la recuperación de la Ruta de la Plata fondos europeos 2026
Alantre reclama la recuperación de la Ruta de la Plata como eje ferroviario vertebrador del Oeste peninsular. La formación lamenta el centralismo en la gestión de los fondos europeos y reclama una visión territorial equilibrada.
08/01/2026; (Alantre Federal) Los gobiernos del conjunto del país entran en los últimos ocho meses del plazo para solicitar, ejecutar y justificar los fondos europeos asignados en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia. Este momento decisivo obliga a priorizar inversiones que generen un impacto real y duradero en la cohesión territorial del país.
Alantre considera una oportunidad histórica perdida que los partidos estatales con sucursal en León afronten la recta final de los fondos europeos sin apostar de manera decidida por proyectos estratégicos que vertebren el territorio y corrijan desequilibrios históricos. Entre ellos, la recuperación integral de la Ruta de la Plata como corredor ferroviario y logístico del Oeste peninsular.
Con menos del 10% de los 33.000 millones de euros aún disponibles de los fondos europeos, podría proyectarse la recuperación de este eje fundamental, capaz de volver a unir Plasencia, Salamanca, Zamora y León, además de articular comarcas clave como Béjar, Benavente o Astorga. Se trata de una infraestructura con un enorme potencial económico, social y demográfico para amplias zonas castigadas por la despoblación y el abandono inversor.
Desde Alantre defendemos con claridad este diagnóstico: la Ruta de la Plata no es una infraestructura del pasado, sino una palanca de futuro para el Oeste del Estado español, concretamente desde Asturias a la Andalucía occidental, pasando por Extremadura y el País Leonés. Su reapertura permitiría mejorar la cohesión territorial, ofrecer alternativas sostenibles al transporte por carretera, atraer inversión y generar empleo en provincias sistemáticamente olvidadas por las grandes decisiones del Estado, y de la Junta de CyL, ésta última priorizando ejes económicos como es el eje Valladolid-Palencia-Burgos.
Sin embargo, Alantre denuncia que el enfoque centralista que sigue marcando la política de infraestructuras en el Estado dificulta que proyectos como este salgan adelante. Mientras las inversiones se concentran en corredores que pasan por Madrid, iniciativas que no encajan en esa lógica radial quedan relegadas, por muy rentables social y territorialmente que sean.
Alantre reclama al Gobierno de España que escuche a la sociedad civil y a los territorios afectados, que llevan años poniendo sobre la mesa propuestas realistas, asumibles económicamente y alineadas con los objetivos europeos de cohesión, sostenibilidad y reequilibrio territorial.
La recuperación de la Ruta de la Plata no es una reivindicación local ni sentimental: es una decisión estratégica de Estado. Y mientras no se supere el centralismo que la bloquea, el Oeste peninsular, o mejor dicho, sus ciudadanas y ciudadanos, seguirán pagando el precio del olvido.





